« на головну 16.04.2024
Архів номерів  •  Актуальний номер » (1247)
21
Березень
 
Інтерв’ю
 
ВІКТОРІЯ СІРЕНКО: «КОЖЕН З НАС, ЯК МОЖЕ, ВНОСИТЬ СВІЙ ВНЕСОК, НАБЛИЖАЮЧИ ПЕРЕМОГУ»

ВІКТОРІЯ СІРЕНКО: «КОЖЕН З НАС, ЯК МОЖЕ, ВНОСИТЬ СВІЙ ВНЕСОК, НАБЛИЖАЮЧИ ПЕРЕМОГУ»


РУБРИКИ


Передплата





Статті Резонанс

КОМУ ХАРЧІ Н ПО КИШЕНІ?

КОМУ ХАРЧІ Н ПО КИШЕНІ?

З азвичай улітку істот­но знижувалась ціна на борщовий набір. Цьогоріч ситуація інша. Відтак традиційна українська страва ризикує опинитися в низці делікате­сів, бо не кожен зможе від­дати 20 грн за головку ка­пусти, не кажучи про кіло­грам свинячих реберець.

Українцям, напевно, цьогоріч доведеться забути про традицію «запасатися» на зиму. Експерти підраху­вали, що родина з трьох осіб повинна купити 300 кг картоплі, певну кількість буряку, цибулі, моркви. За таке задоволення доведеть­ся витратити половину зарплати – майже 2 тис. грн. Навіть такі скромні за­паси не всім по кишені, особливо пенсіонерам.

Чому такі дорогі овочі? Та чи очікувати їх здешев­лення? Аналітики назива­ють чотири передумови по­дальшого дорожчання. Це низький врожай через по­годні умови, можливе «про­сідання» гривні, зростання цін на енергоносії і підви­щення пенсій та зарплат. Експерт Андрій Шевчишин стверджує: «Активний екс­порт і низький урожай при­зведуть до внутрішнього дефіциту, який буде під­штовхувати ціни догори. Крім того, через сповіль­нення економіки можливі скорочення бюджетних надходжень, що неминуче призведе до підвищення ак­цизів на деякі товари».

«Зазвичай у серпні в Україні спостерігається дефляція. Щоправда, цьо­горіч ми мали аномальну ситуацію, коли ціни не знижувалися, – розповідає президент Українського аналітичного центру Олександр Охріменко. – Так, подешевшали овочі, але несуттєво. На моє пере­конання, це пов’язано з тим, що 1 січня 2017 року скасували пільги для агра­ріїв із ПДВ. Тобто, раніше вони мали можливість фактично не платити ПДВ. Нині зобов’язані. І це стало однією з причин зростання вартості продукції».

Цього року дуже подо­рожчала молочна продук­ція. Обіцяли, що аграрії отримають дотації. Але дали не так уже й багато. Зокрема, більша їх части­на пішла на соняшникову олію. У підсумку сума до­тацій була невеликою, тому вплинути на змен­шення ціни не змогла.

Питання, навколо якого постійно точаться дискусії, – відшкодування ПДВ. В ідеалі його мають відшко­довувати автоматично. Була навіть інформація про створення реєстру автома­тичного відшкодування ПДВ. Але проблема полягає в тому, що це поки не пра­цює. Знову торгівля та ви­робничники скаржаться, мовляв, експортерам ПДВ відшкодовують, а тим, хто працює на внутрішньому ринку, – ні. Тобто ті, хто ви­готовляє масло для поста­вок у Марокко, отримують відшкодування ПДВ, а ті, хто для українського рин­ку, – ні. І вони змушені ці витрати ввести до собівар­тості продукції, тому ціни майже на всі продукти зна­чно зросли.

Зважаючи на високі ціни на продукти, доведеться українцям забути про тра­дицію робити запаси на зиму. «Якщо порахувати, у скільки цьогоріч обійдуться запаси на зиму, то ситуація сумна, – зауважує Олексій Дорошенко. – Хочеться за­класти в погріб по півкіло­грама овочів на людину на день. Запасів має вистачити до травня. Так, до березня на кожного члена сім’ї припаде до 105 кг картоплі».

Проте є й позитивний момент. Скоро не потрібно буде робити запаси.

Адже раніше ціна на овочі восени була суттєво нижчою, ніж навесні. В Україні ми спостерігали коливання цін у 20–40%. Зо­крема, в Європі це лише 2–4%. «Якщо ми підійшли до східноєвропейської ціни, то таких перепадів на цінниках у нас не буде. Тому, звісно, зробити запа­си у 2018 році чи й навіть у 2019-му, щоб заощадити на тому, що ви заклали в по­гріб, навряд чи вдасться, – додає Олексій Дорошенко. – Припускаю, що найближ­чими роками ціни на про­дукти в Україні будуть вище за європейські. І тут головне, аби не зробили так, як це було раніше. Коли вартість одного з про­дуктів у нас була вищою, ніж у Європі. Тоді влада пе­рекрила кордон імпортним аналогам, зокрема австрій­ським і німецьким, сказав­ши, що їхня якість не від­повідає українській. І ми споживали дорогий україн­ський продукт замість де­шевших імпортних».

 

КОЛИ ШТРАФИ НЕ ДОПОМАГАЮТЬ


Н ародні депутати пропонують істотно посилити покаран­ня за водіння автомобіля в нетверезому стані або під дією наркотичних речовин. Відповідний законопроект уже зареєстровано у Верховній Раді. Минулого року штрафи підвищили. Водії напідпитку за сумнівне задоволення мали сплатити 10 тис. грн. Відтепер два проміле у крові може ко­штувати вчетверо більше. Крім штрафу, водія позбавлять права кермування на 3 роки. Таке ж покарання передбачене й для тих, хто відмовиться проходити тест на алкоголь.

У пояснювальній записці до законопроекту – сумна статистика. Щодня в країні внаслідок дорожньо-транспортних пригод гинуть 10 осіб, не менше 100 людей отримують тяжкі каліцтва. Загалом кількість загиблих у результаті аварій удвічі вища, ніж у серед­ньому в Європі – 106 осіб на мільйон жителів. Практично у 40% випадків аварії трапляються з вини нетверезих водіїв.

Депутати планують запровадити кримінальну відповідальність за кермування напідпитку. Зокрема, пропонується у разі ДТП, в якому потерпілий отримав тяжкі травми і яке сталося з вини нетверезого водія, позбавляти останнього волі на строк від 8 до 10 років, а також на 10 років відбирати водійські права. Аналогічно покараний буде п’яниця або наркоман і за ДТП, яке призвело до загибелі однієї або декількох осіб. Нині за аналогічне порушення водію загрожують від 3 до 8 років ув’язнення. Якщо в результаті ДТП померли кілька постраждалих, винуватця аварії можу посадити на 5–10 років з од­ночасним позбавленням прав на термін до 3 років.

Законопроектом передбачено й ситуацію, коли п’яний водій, який спровокував ДТП, не мав права керувати транспортним за­собом. Такого можуть ув’язнити на 5 років і довічно позбавити права сідати за кермо.

Дехто з водіїв обурюється надто суворими заходами. Однак це якраз той випадок, коли жодні штрафи не допомагають. Лише цього року поліція склала близько 50 тис. протоколів на нетвере­зих водіїв. І це тільки на тих, хто «попався». Неважко уявити, скільки любителів спиртного оминули поліцейський патруль.

Ідею депутатів жорсткіше ставитись до безвідповідальних авто­любителів палко підтримують активісти. Ініціатори боротьби з пияцтвом за кермом у великих містах чатують під нічними клу­бами та ресторанами і про всі випадки, коли нетверезі водії сіда­ють за кермо, повідомляють до поліції.

У поліції стверджують, що в Україні слід узаконити так звані сліпі перевірки та пункти тверезості. Це те, що застосовують в інших країнах Європи.

Пункт тверезості – це додаткова підстава для поліцейського зу­пинити автомобіль. І навіть якщо водій не має ознак сп’яніння, він обов’язково проходить тест на алкоголь. Правозахисники ви­словлюють з цього приводу побоювання, що розширення прав для поліцейських може спровокувати хвилю зловживань, тому радять ретельно виписати процедуру роботи пунктів тверезості.

КОМЕНТАР

Антон ГЕРАЩЕНКО, радник міністра МВС:

«Зараз розглядається варіант, і я є одним з його прихиль­ників, – проводити криміналізацію повторного факту во­діння у п’яному стані. Мається на увазі не створення ДТП, це вже окрема кримінальна відповідальність, а просто якщо є повторне водіння в такому стані, як це робиться в деяких європейських країнах і деяких штатах США. Така ситуація повинна вважатись кримінальним правопорушенням. Тоді у безвідповідального водія з’явиться купа проблем – при прийомі на робо­ту, отриманні кредиту тощо. Одразу буде видно, наскільки ненадійна ця людина, і скільки проблем може створити оточуючим. Ми переконали­ся, що високих штрафів недостатньо. Якщо люди сідають за кермо в не­тверезому стані після того, як їх уже штрафували, то вони не поважають суспільство, закони і систематично піддають людей небезпеці. Потрібні нові стримуючі фактори для любителів сідати за кермо напідпитку».

19.09.2017



ДОДАТИ КОМЕНТАР 2000
Ваше ім'я:
Коментар:
  введіть цифри на картинці
УВАГА!

З метою підвищення попиту на газету "Профспілкові вісті" редакція прийняла рішення припинити практику розміщення повного чергового номеру у pdf-форматі на власному сайті. Натомість обмежитися публікацією першої сторінки та анонсів найрезонансніших матеріалів. Пропонуємо читачам передплачувати видання. З умовами передплати можна ознайомитися у розділі ПЕРЕДПЛАТА.

НОВИНИ

05.04.2024 21:44

22.03.2024 19:35

15.03.2024 18:49

15.03.2024 18:46

10.02.2024 18:02

10.02.2024 18:01

10.02.2024 17:58

10.02.2024 17:48

12.01.2024 20:50

12.01.2024 20:49

Усі новини


Опитування

Якою б Ви хотіли бачити улюблену газету "Профспілкові вісті" надалі?

Традиційною паперовою, друкованою
- 0 %
Новітньою електронною (виключно в інтернеті за передплатою)
- 0 %
Змішаною (відкриття передплати на електронну версію при збереженні паперово-друкованого формату)
- 0 %
Усього: голосів






 

Профспілкові ВІСТІ, 1990-2023©

01042, Украіна, м. Київ
Майдан Незалежності, 2
Тел/факс: 528-70-49
Використання матеріалів сайту дозволяється за умови посилання